Komende activiteiten

Donderdag 4 april : Daguitstap naar Zeeland

Voor onze daguitstap van donderdag 4 april 2019 heeft de stuurgroep gekozen om naar Zeeland te gaan.

We vertrekken om 8 uur aan het Glazen Huis en rijden naar Kruiningen waar we ontvangen worden met koffie en een Zeeuwse bolus, een typische koek uit de streek. Een film leert ons over de mosselvisserij, Zeeuwse oesters, mosselen en kreeften. Daarna brengt de bus ons naar Yerseke, waar we samen met een gids naar de kade, tussen de oesterputten en de Oosterschelde wandelen. Hier hebben we een prachtig vergezicht over de Oosterschelde en het Nationaal Park met zijn zeehonden en bruinvissen.

Voor het middagmaal stoppen we bij De Boei, een restaurant aan de oude landbouwhaven van Wolphaartsdijk. Na de tomatensoep wordt er kalkoengebraad met Zeeuws spek en champignonsaus (A) of zalmfilet met tuinkruidensaus (B) geserveerd, frieten en kroketten, warme groenten en salade inbegrepen. Een ijsje met chocoladesaus en slagroom maken het menu compleet.

Buikje vol? Dan vertrekken we met een plaatselijke gids in de bus, naar Colijnsplaat. Vanaf de dijk hebben we een prachtig zicht op de Oosterschelde en Zeelands’ trots: ‘de Zeelandbrug’. Via deze brug rijden we langs Zierikzee en door het prachtig natuurgebied ‘De Tureluur’.

Op weg naar huis houden we halt in het mooie dorpje Goes, waar we kunnen genieten van wat vrije tijd. De thuiskomst is voorzien omstreeks 20u30.

Hebben jullie interesse in deze uitstap, schrijf dan € 51 over op de rekening van NEOS Pelt BE18 2350 2933 8165 met vermelding ‘Daguitstap’ gevolgd door het aantal A (vlees) of B (vis).

De 49 eersten die vóór 28 maart betaald hebben kunnen met ons mee. De dranken van deze dag zijn uiteraard voor eigen rekening.

De stuurgroep.

Verantwoordelijken: Liliane Jordens 011/64 57 32 en Jeanine Rabijns 011/64 67 36

Van maandag 3 tot en met vrijdag 7 juni : fietsvakantie in en om Roermond

Voor onze jaarlijkse fietsvakantie zullen wij zoals vorig jaar verblijven in Swalmen/Roermond in het gemoedelijke Hotel Asselt met zijn mooie terrastuin op basis van half pension.

Wij doen de verplaatsing van Neerpelt naar Roermond als dagfietstocht ; afstand +/- 60 km. De laatste dag doen we dit omgekeerd. De bagage zal via Neos naar en van Roermond gebracht worden.

Voor meer info : klik hier