Start Programma Komende activiteiten Media Bestuur Nuttige websites Neos vzw

Komende activiteiten

Geannuleerd

Donderdag 25 november in Palethe : Meester Walter VAN STEENBRUGGE

Nu we hopen dat Corona op sterven na dood is (en wetende: “optimisme is een plicht”) en dus voordrachten eindelijk weer mogelijk zijn, laten we er geen gras meer over groeien en nemen - een tikkeltje arrogant misschien - de draad weer op. Men zegge het voort!

Ditmaal hebben we één van de bekendste Belgische, internationale strafpleiters gecontacteerd namelijk Meester Walter VAN STEENBRUGGE uit Mariakerke, GENT.

Zijn advocatenbureau, een dertigtal personen, bestaat uit rechtskundigen in ondernemings-, sport- en strafrecht. Hij vormt een vennootschap met een groep bekende juristen zoals o.m. mevr. Dhr.C.Mussche en Dhr. J.Vande Lanotte.

Spreker is beroemd door tussenkomsten in beladen dossiers waardoor hij heel wat krantenkoppen haalde, zoals: Operatie Kelk (over misbruiken in de Kerk), Euthanasie, de zaak veearts Karel Van Noppen ( 1995), de zaak De Pauw en andere. Ook de werking van Assisenhoven komt ter sprake.

De meester zal heel zeker kritische, interessante informatie toelichten uit en over de wereld van het Belgische gerecht, o.m. specifiek uit het dossier “Operatie Kelk”. Er is gelegenheid tot vragen stellen.

Deze eminente spreker komt ons onderhouden op: DONDERDAG 25 NOVEMBER om 14u30, in zaal PALETHE, Jeugdlaan Pelt en gaat één en ander uit de doeken doen over bepaalde eigen gerechtelijke dossiers.

De prijs is, om erbij te zijn, voor Neos-leden €7.00, voor niet-leden €10.00. Inbegrepen is, naar goede gewoonte, koffie vergezeld van een versnapering.

Na de voordracht is er, voor de liefhebbers, een wijntje voorzien.

Wij rekenen op je aanwezigheid!

Ook niet-leden zijn van harte welkom, breng dus gerust vrienden en kennissen mee! De Stuurgroep Neos-Pelt

Geannuleerd

Zaterdag 11 december : Winterse Gezelligheid

Uw stuurgroep is ook bij het opstellen van het jaarprogramma bekommerd om uw fysieke welbehagen. Rekening houdend met het marsepein en de chocoladeletters van Sint-Niklaas, de kerststol of kerststronk op 25 december, de glühwein en kalkoen bij de jaarwende, leefden we in de overtuiging dat de Winterse Gezelligheid wel eens voor ‘n indigestie zou kunnen zorgen wanneer we dit eind december planden.

Daarom gaat dit gezelligheidsfeest door op zaterdag 11 december 2021 in de nieuwe studiezaal van het Sint-Hubertuscollege en begint om 13.30 uur met een glaasje cava.

Uw auto kan u achterlaten op de parking links van het College.

Om 14.15 uur gaan we aan tafel voor koffie met taart en om 15.00 uur verrassen we U met een muzikaal optreden waarin U ook uw eigen zangtalenten kan aanspreken.

Om nadien terug op krachten te komen en de honger te stillen, worden U balletjes in tomatensaus of met krieken geserveerd, natuurlijk met een glaasje wijn erbij.

Zo rond de klok van 20.00 uur sluiten we af zodat U voldaan en tevreden naar huis kan terugkeren.

We engageren ons er toe om dit feest volledig corona-safe te laten doorgaan, conform de voorschriften en verplichtingen die de overheid ons oplegt.

Deelnemen aan deze topper kan door overschrijving van 27 € per persoon op rekening BE18 2350 2933 8165 van Neos Pelt, Vrankenveld 30 te Pelt met vermelding ‘Winterse Gezelligheid’.

We sluiten de inschrijving op 03 december af. Annuleren of later toch nog deelnemen, kan enkel na contact met de feestverantwoordelijke, de heer Ludo Neeskens. U kan hem bereiken op het nummer 011 64 33 39.

De Stuurgroep